Isnin, 20 September 2010

Ramadhan & Syawal

Ramadhan dan Syawal pada kali ini memberi seribu makna dan pengertian kpd diri aku seperti tahun2 berikutnye... Cuma kisah dan pengalaman yang berlaku pada tahun ini mungkin sedikit berbeza... Tahun ini seperti 2 tahun yg lepas, aku berpuasa dan beraya sebagai seorg siswa Universiti Malaya yg berno.matrik JEA 080044... Yg xde bezanye, raya pada kali yg ketiga sbg siswa ini ialah, masih meriah tp aku masih xdpt nk bg duit raya kt adik2 n anak2 sedara aku... huhu... Al-Maklumlah tak bekerja lg.... Raya kali ni ade kelainan ckit sbb besenye mcm tahun2 lepas, sdare2 yang jauh bertandang ke rumah... Cuma kali ni.. Lepas je sembahayang raya n sembahyang jumaat, Kami sekeluarga trus menuju ke Kulim, Kedah ke rumah mak sedara a.k.a adik mak aku.. Sbb keesokkannya spupu aku bertunang.. Kami stay kt sana smpai la raya ketiga... Pas tu baru la pulang ke rumah sendiri... huhu Yg sedih ckit kali ni ialah, aku yg spatutnye secara rasmi menjadi bapak sedara a.k.a Pak Ude Hijasri terpaksa melupakan hajatku buat sementara aku sbb adik aku yg baru berkahwin bulan Julai aritu keguguran... Sian die... Tp xpela.. Mgkn xde rezeki lg wat masa ni... Cuma yg buat aku gembira ialah aku dapat mengorbankan cuti aku smggu sbelum raya utk menjaga adik aku... Tu la yg mampu aku lakukan utk adik aku yg sorg tu...

Anyway, rasenye masih belum terlambat aku nk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin kpd sapa2 yg bakal jd followers or yg terbaca entri aku ni.. hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan